Komunikacja w coachingu edukacyjnym
Współcześnie uważa się, że coaching (i narzędzia, jakie się w ramach coachingu wykorzystuje) stanowi metodę pracy, którą można efektywnie, a także efektownie zaimplementować do edukacji. Jedną z podstawowych kompetencji, jakich oczekuje się od osoby chcącej pracować jako coach są: umiejętność efektywnego komunikowania się oraz wspieranie procesu uczenia się i osiągania rezultatów. Są to umiejętności pożądane również w pracy nauczyciela, który często nie zdaje sobie nawet sprawy, że narzędzia, które wykorzystuje w swojej pracy są również narzędziami, które wykorzystuje coach. Różnica polega zatem na tym, że ten drugi jest świadomy swoich kompetencji oraz stosowanych przez siebie metod, oraz że robi to w sposób przemyślany. Jedną z największych zalet stosowania coachingu w edukacji jest zwiększenie świadomości nauczycieli co do potrzeb i możliwości jego uczniów, a także dostosowanie stosowanych narzędzi i metod do konkretnych osób.
Cel szkolenia
- Wskazanie różnicy pomiędzy dotychczasowym modelem edukacji, a modelem opartym na wykorzystaniu metod coachingowych.
- Określenie warunków udanej komunikacji.
- Wskazanie specyfiki coachingu edukacyjnego oraz zalet jego wdrożenia.
- Charakterystyka metod coachingowych.
- Wskazanie narzędzi wspomagających efektywną pracę z uczniami.
- Omówienie różnych metod ewaluacji pracy ucznia, w tym tzw. oceniania kształtującego.
Szkolenie skierowane jest do osób chcących kierowane udoskonalić swoje umiejętności pedagogiczne, pracujących w sektorze edukacji (zarówno z młodzieżą, jak i z osobami dorosłymi).
Korzyści z udziału w szkoleniu
- znajomość współcześnie stosowanych metod szkoleniowych oraz zasad ich wdrażania;
- poszerzenie spektrum możliwości pedagogicznych;
- udoskonalenie warsztatu nauczycielskiego;
- nabycie umiejętności personalizowania materiału edukacyjnego.
Program szkolenia
1. Ustalenie zasad współpracy
a) Kodeks moralny
b) Kontrakt – normy i bariery współpracy
2. Współtworzenie relacji
a) Budowanie bezpieczeństwa i zaufania
3. Efektywne komunikowanie
a) Ogólne zasady udanej komunikacji
b) Aktywne słuchanie
c) Sztuka zadawania pytań
d) Komunikacja bezpośrednia (k. werbalna a k. niewerbalna)
4. Wspieranie procesu uczenia się
a) Meta plan
b) Instruktaż
c) Drzewo decyzyjne
d) Strefa komfortu a strefa rozwoju
e) Analiza SWOT
f) Analiza pola sił
5. Ewaluacja rezultatów
a) „Pretest – posttest”
b) Ocena poszczególnych etapów (reakcji, procesu uczenia się, ocena zachowań, ocena wyników)
Trener:
Joanna Kiereś-Łach, ur. 25 stycznia 1986 roku w Lublinie. Doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, absolwent kulturoznawstwa, certyfikowany trener biznesu, nauczyciel etyki i wiedzy o kulturze w liceum, wykładowca WSPA. Autorka monografii „Filozofia i retoryka. Kontekst myślowy Nowej retoryki Chaima Perelmana” oraz artykułów naukowych z zakresu retoryki i argumentacji. Prowadzi szkolenia i warsztaty m. in. z retoryki, perswazji, komunikacji (interpersonalnej i biznesowej), autoprezentacji, automotywacji, a także savoir vivre wystąpień publicznych.
Koszt udziału : 120 zł. brutto
Termin szkolenia: październik 2018r.
Aby wziąć udział w szkoleniu:
1. Pobierz formularz i wypełnij. Nie zapomnij dodać do nazwy “online”
2. Dokonaj opłaty za szkolenie
3. Wyślij formularz zgłoszeniowy wraz z potwierdzeniem opłaty na adres szkolenia@wspa.pl
Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Przyjmujemy również zgłoszenia na szkolenia zamknięte.
Zgłoszenia i informacje:
Dla zapisania się na kurs należy złożyć wypełniony formularz zgłoszeniowy. W razie finansowania uczestnictwa w szkoleniu przez pracodawcę, prosimy o wypełnienie oświadczenia o finansowaniu.
Możliwość dofinansowania szkoleń w ramach projektu „Usługi rozwojowe dla MŚP w podregionie lubelskim” . Szczegółowe informacje na temat dofinansowania na studia podyplomowe dla firm i pracowników znajdują się na stronie Lubelskiego Parku Naukowo Technologicznego w Lublinie.
Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń WSPA
ul. Bursaki 12, Lublin
pokój 100
tel. 81 45-29-444